Regulamin sklepu internetowego i portalu EUROMET
Portal internetowy EUROMET działający w domenie https://eurometogrodzenia.pl wraz z jego podstronami (zwany dalej „Portalem”) oraz sklep internetowy EUROMET (zwany dalej „Sklepem”) działający pod adresem https://eurometogrodzenia.pl/sklep, profile firmowe na platformach OLX oraz ALLEGRO prowadzone są przez Magdalenę Kiecę prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą EURO-MET Magdalena Kieca pod adresem oś. Szwedy 30, 32-340 Wolbrom, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 6372121826.
§ 1. DEFINICJE
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://eurometogrodzenia.pl/sklep umożliwiający zakup Towarów na odległość. Opis Towarów oraz ich ceny jednostkowe znajdują się na stronie internetowej Sklepu.
- Sprzedawca – EURO-MET Magdalena Kieca, adres: oś. Szwedy 30, 32-340 Wolbrom, NIP: 6372121826.
- Użytkownik – każda osoba korzystająca z Portalu i dostępnych w ramach niego funkcji oraz Usług świadczonych drogą elektroniczną.
- Klient – Użytkownik dokonujący zakupów w Sklepie. Klient może być Konsumentem, Przedsiębiorcą lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta. Do każdej kategorii Klienta zastosowanie mogą mieć odrębne regulacje wynikające z przepisów obowiązującego prawa wskazane w Regulaminie.
- Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną – wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Użytkownik będący osobą fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą Użytkownika, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Strony – Sprzedawca i Klient.
- Towary – towary prezentowane i dostępne w sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
- Usługi – usługi prezentowane za pośrednictwem Portalu i możliwe do zamówienia u Sprzedawcy; Usługi wyceniane są indywidualnie na prośbę Klienta; możliwość i termin wykonania poszczególnych usług ustalane są bezpośrednio pomiędzy Sprzedawcą i Klientem; zamówienie Usługi jest przedmiotem odrębnej umowy między Sprzedawcą a Klientem.
- Usługi elektroniczne – dostępne za pośrednictwem Portalu usługi świadczone przez Sprzedawcę wyłącznie drogą elektroniczną (bez bezpośredniego kontaktu z Użytkownikiem), w szczególności dokonywanie Zamówień (możliwość dodawania Towarów do koszyka i dokonywania zakupów w Sklepie) i formularz kontaktowy (umożliwiający wysłanie wiadomości do Sprzedawcy i podanie danych niezbędnych do kontaktu zwrotny Sprzedawcy).
- Polityka prywatności – dokument regulujący kwestie ochrony danych osobowych Użytkowników Portalu dostępny w Portalu.
- Portal – strona internetowa działająca pod domeną https://eurometogrodzenia.pl/ wraz ze wszystkimi podstronami, zawierająca w szczególności prezentację Towarów i zakresu świadczonych przez Sprzedawcę Usług, Sklep, informacje o Sprzedawcy, dane kontaktowe Sprzedawcy, formularz kontaktowy i blog Sprzedawcy. Na Portalu dostępny jest Regulamin i Polityka Prywatności.
- Regulamin – niniejszy Regulamin spełniający wymagania regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego https://eurometogrodzenia.pl/sklep w rozumieniu ustawy z dnia z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1219 z późn. zm.) dostępny w Portalu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika składane za pomocą Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą, określające w szczególności rodzaj i liczbę produktów.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Stronami, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu lub poprzez formularz kontaktowy, bez jednoczesnej fizycznej obecności Stron z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie Towarów na podstawie wyborów Użytkownika.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia dostępnego po przejściu do Koszyka i kliknięciu „Zamówienie” i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą (dokonania zakupu w Sklepie).
- Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, ze zm.)
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827, ze zm.)
§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady korzystania z Portalu, w tym dokonywania zakupów w Sklepie, zasady zawierania Umów Sprzedaży z Klientami za pośrednictwem Sklepu, zasady świadczenia Usług elektronicznych, tryby reklamacyjne i wymagania techniczne dla korzystania z Portalu. Regulamin zawiera odrębne regulacje w zależności od statusu Klienta (dla Konsumentów, Przedsiębiorców i Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
- Regulamin dostępny jest w Portalu z możliwością jego odczytanie, kopiowanie i utrwalanie w formie elektronicznej, na nośniku elektronicznym lub w formie druku.
- Klient zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu oraz Usług elektronicznych oferowanych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, przestrzegając przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz warunków przewidzianych niniejszym Regulaminem, z poszanowaniem zasad współżycia społecznego, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.
- Klient będący osobą fizyczną zamierzający zawrzeć umowę ze Sprzedawcą powinien posiadać pełną zdolność do czynności prawnych lub, w przypadku ograniczonej zdolności do czynności prawnych (np. osoba niepełnoletnia) dysponować wymaganą zgodą opiekuna ustawowego.
- Administratorem danych osobowych, które są przetwarzane w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe są przetwarzane w celach, zakresie i w oparciu o zasady, które zostały wskazane w Polityce prywatności dostępnej w Portalu pod adresem https://eurometogrodzenia.pl/polityka-prywatnosci.
- Wszystkie informacje zawarte w Sklepie, odnoszące się do Towarów i Usług (w tym: opisy, ceny Towaru), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedawca może organizować za pośrednictwem Sklepu promocje i konkursy, których warunki każdorazowo zostaną określone w Portalu. Promocje obejmujące Towary lub Usługi nie podlegają łączeniu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej.
§ 3. KONTAKT ZE Sprzedawcą
Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest pod następującymi numerami i adresami:
- Dział Sprzedaży (w sprawie Umów Sprzedaży, sprzedaży detalicznej): tel.: 509 680 171, 514 542 317, e-mail: sprzedaz@eurometogrodzenia.pl
- Dział Produkcji, Usług (w sprawie Usług oraz Towarów na indywidualne zamówienie oraz sprzedaży hurtowej): tel.: 693 326 769, e-mail: biuro@eurometogrodzenia.pl
- Dział Administracyjny (w sprawach organizacyjnych oraz RODO): tel.: 533 510 340, e-mail: biuro@eurometogrodzenia.pl.
- Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest również za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na Portalu pod adresem https://eurometogrodzenia.pl/kontakt oraz na podstronach Portalu.
- W sprawach poszczególnych Usług prezentowanych w Portalu, kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest za pośrednictwem dedykowanych podstron w Portalu, gdzie znajdują się formularze kontaktowe lub za pomocą ogólnego formularza kontaktowego wskazanego w ust. 2 powyżej.
- Sprzedawca z pomocą upoważnionych pracowników odpowiada na telefony i e-maile (w tym wysłane poprzez formularz kontaktowy) w dni robocze w godzinach od 9 do 17.
- Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): 32-340 Wolbrom oś. Szwedy 30
- Adres do wysłania reklamowanego towaru: 32-340 Wolbrom oś. Szwedy 30
§ 4. KORZYSTANIE Z PORTALU I SKLEPU. WYMAGANIA TECHNICZNE
- Sprzedawca w celu zabezpieczenia i zapewnienia ochrony przekazu elektronicznego, a także treści cyfrowych, wdraża i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne. W celu zabezpieczenia i minimalizacji zagrożeń, które mogą wyniknąć z korzystania z sieci Internet, Klient powinien zastosować odpowiednie zabezpieczenia techniczne.
- Do korzystania z Portalu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu niezbędny jest:
- komputer, laptop, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies (Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej, Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej).
- Dokonywanie zakupów w Sklepie (składanie Zamówień) wymaga ponadto posiadania przez Użytkownika (Klienta) prawidłowo skonfigurowanego i aktywnego konta e-mail.
- Sprzedawca zaleca korzystanie wyłącznie z aktualnej wersji przeglądarki internetowej oraz posiadanie zaktualizowanego oprogramowania na urządzeniu multimedialnym
- Do korzystania z pełni funkcjonalności Portalu i Sklepu może być konieczne włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript. Wyłączenie zapisu Cookies i obsługi Javascript może utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z pełni funkcjonalności Portalu i Sklepu.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu oraz dokonywanie zakupów w Sklepie (dokonywanie Zamówień) nie wymaga zakładania konta na Portalu.
§ 5. USŁUGI ELEKTRONICZNE
- Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu internetowego następujące usługi elektroniczne: dokonywanie Zamówień oraz formularz kontaktowy. Usługi elektroniczne są dobrowolne i nieodpłatne.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Portalu i Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Klient ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawcy usług internetowych.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych przez Sprzedawcę oraz pozostałe reklamacje, które są związanie z działaniem Sklepu (wyłączając tryb reklamacji Towaru lub Usługi) mogą być składane przez Klienta w szczególności: pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresy e-mail Sprzedawcy wskazane w Regulaminie.
- Zajęcie stanowiska w sprawie reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- Prawo odstąpienia od umowy świadczenia Usług elektronicznych przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem na zasadach przewidzianych Regulaminem.
- Prawo odstąpienia od umowy świadczenia Usług elektronicznych przysługuje Klientowi, na rzecz którego Sprzedawca świadczy usługi, które mają charakter ciągły i bezterminowy, bez podania przyczyny ze skutkiem natychmiastowym. W celu realizacji tego uprawnienia, Klient wysyła pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie, jednoznaczne oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie Usług elektronicznych o charakterze ciągłym i bezterminowym z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu poprzez złożenie pisemnego oświadczenia (w przypadku Konsumenta) lub w drodze oświadczenia przesłanego drogą elektroniczną (w przypadku Przedsiębiorcy).
§ 6. FORMULARZ KONTAKTOWY
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej formularz kontaktowy zawierana jest na czas oznaczony w momencie przystąpienia przez Użytkownika do wypełniania formularza oraz ulega rozwiązaniu z chwilą odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania wypełnionego formularza i udzielenia odpowiedzi przez Sprzedawcę.
- Usługa umożliwia Użytkownikom kontakt ze Sprzedawcą za pośrednictwem interaktywnego formularza i podanie danych umożliwiających kontakt zwrotny ze strony Sprzedawcy.
- Skorzystanie z Usługi elektronicznej formularza kontaktowego jest możliwe poprzez https://eurometogrodzenia.pl/kontakt oraz na podstronach Portalu dedykowanych poszczególnym Usługom. W celu skorzystania z formularza kontaktowego Użytkownik podaje adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości do Sprzedawcy. Wiadomość jest przesyłana do Sprzedawcy po kliknięciu przycisku „Wyślij” na dole formularza kontaktowego.
§ 7. DOKONYWANIE ZAMÓWIEŃ (ZAKUPY W SKLEPIE)
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej dokonywanie Zamówienia umożliwia Klientom złożenie Zamówienia za pośrednictwem interaktywnego formularza zamówienia (dostępnego po dodaniu wybranych Towarów do Koszyka i przejściu do Koszyka), zawierana jest na czas oznaczony w momencie dodania przez Klienta korzystającego ze Sklepu pierwszego Towaru do Koszyka i ulega zakończeniu z chwilą odstąpienia od wypełnienia formularza Zamówienia lub z chwilą złożenia przez Klienta Zamówienia.
- Wszystkie Ceny podane na stronie Sklepu podane są w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny nie obejmują kosztów dostawy, cła i innych opłat.
- Klient składa Zamówienie poprzez przesłanie wypełnionego formularza Zamówienia do Sprzedawcy. Przesłanie formularza następuje po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę”. Kliknięcie „Kupuję i płacę” jest jednocześnie potwierdzeniem, iż Klient zapoznał się z Regulaminem, Polityką prywatności, sprawdził Zamówienie i zdaje sobie sprawę z obowiązku zapłaty za zamówiony Towar. Po kliknięciu „Kupuję i płacę” Klient nie ma możliwości samodzielnej modyfikacji Zamówienia.
- Przesłanie formularza Zamówienia jest równoznaczne z zawarciem Umowy.
- Klient ma możliwość zapoznania się z formularzem Zamówienia przed podjęciem decyzji o zawarciu Umowy albo o dokonaniu zmiany Umowy.
- W celu dokonania Zamówienia, Klient najpierw dodaje wybrane Towary do Koszyka, a następnie uzupełnia niezbędne dane w formularzu Zamówienia: imię, nazwisko, ulica, nr domu (mieszkania), kod pocztowy, miasto, kraj, telefon kontaktowy, e-mail. Klient może również wskazać nazwę firmy. W przypadku Przedsiębiorców i Przedsiębiorców na prawach konsumenta, w celu otrzymania faktury VAT Klient ma obowiązek wskazać poprawne dane rozliczeniowe, w tym adres firmy i NIP. Klient wybiera sposób płatności spośród dostępnych.
- Klient odpowiada za autentyczność oraz kompletność pozostawianych przez siebie danych, które są konieczne do realizacji Umowy Sprzedaży.
- Zamówienia za pośrednictwem Sklepu można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
§ 8. UMOWA SPRZEDAŻY. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca potwierdza złożenie Zamówienia (zawarcie Umowy Sprzedaży) drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Klienta.
- Termin realizacji Zamówienia zostanie wskazany w potwierdzeniu Zamówienia. Termin realizacji zależy od rodzaju zamówionego Towaru i jego aktualnej dostępności u Sprzedawcy. W celu uzyskania informacji o aktualnych terminach realizacji Zamówień, Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą.
- W przypadku zamówienia kilku Towarów o różnych terminach realizacji, obowiązuje najdłuższy termin, chyba że Strony uzgodnią inaczej.
- Zrealizowane Zamówienie (zamówiony Towar) udostępniony jest przez Sprzedawcę do odbioru w siedzibie Sprzedawcy Podchybie 45, 32-353 Trzyciąż, chyba że Klient zawrze ze Sprzedawcą odrębną umowę na Usługę dostawy. Odbiór osobisty jest nieodpłatny. Odbioru Klient może dokonać
- Sprzedawca dostarcza Towar nowy i bez wad, chyba że wyraźnie przed zakupem poinformuje Klienta o sprzedaży Towaru używanego lub z wadami, a Klient to zaakceptuje.
- Towar produkowany jest zgodnie z obowiązującymi normami. Z uwagi na charakter Towaru (elementy stalowe, aluminiowe, cynkowane, itp.) mogą wystąpić tolerancje wykonania i dokładności wymiarów. W celu uzyskania szczegółowych informacji w tym zakresie, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą.
§ 9. USŁUGI
- Usługi prezentowane na Portalu wyceniane są indywidualnie na prośbę Klienta. Możliwość i termin wykonania poszczególnych usług ustalane są bezpośrednio pomiędzy Sprzedawcą i Klientem. Wykonanie Usługi jest przedmiotem odrębnej umowy między Sprzedawcą a Klientem.
- W przypadku zawarcia między Stronami odrębnej umowy o wykonanie Usługi dostawy Towaru, jeżeli realizacja Usługi odbywa się przez przewoźnika zewnętrznego, przewóz odbywa się na zasadach określonych przez tego przewoźnika. Towar wysyłany za pośrednictwem przewoźnika należy niezwłocznie po otrzymaniu Towaru dokonać jego sprawdzenia pod kątem zgodności rodzaju i ilości z Zamówieniem. Wszelkie zastrzeżenia co do transportu należy zgłosić przewoźnikowi.
- W przypadku zawarcia przez Strony odrębnej umowy o wykonanie Usługi montażu Towaru, montaż wykonywany jest najwcześniej po upływie terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży Towaru podlegającego montażowi.
§ 10. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy zawartej na odległość (w tym Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu lub umowy na świadczenie Usług lub sprzedaży Towaru zawartej poprzez formularz kontaktowy bądź telefonicznie), w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Wyjątki od prawa odstąpienia wskazane są poniżej.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Klient wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru LUB
- w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu Towarów, które dostarczane są osobno.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy Klient musi poinformować Sprzedawcę, poprzez dane wskazane w § 3 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. e-mailem lub pocztą). Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu lub formularza stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
- Dla zachowania terminu odstąpienia wystarczające jest wysłanie przez Klienta informacji, o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Klientowi otrzymane od niego płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrot płatności następuje taką sama drogą, jaką Klient dokonał płatności (w przypadku płatności kartą zwrot dokonywany jest na rachunek przypisany do karty). Jeżeli Klient wyrazi na to zgodę, Sprzedawca może zwrócić płatność w inny sposób. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat związanych ze zwrotem płatności.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwrot Towaru powinien nastąpić na adres: 32-340 Wolbrom oś. Szwedy 30, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Dla zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed upływem terminu. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, także koszty zwrotu Towaru, jeśli ze względu na swój charakter Towar ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy po rozpoczęciu świadczenia usług na żądanie lub za zgodą Klienta, Klient ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w szczególności w odniesieniu do umowy:
a) o świadczenie Usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługa została wykonana w pełni za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (w tym zamówienie Usługi cynkowania, malowania, przystosowania lub innej modyfikacji Towaru lub zamówienie Towaru o innych właściwościach i wymiarach niż dostępne w Sklepie);
d) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
e) w której Klient wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne Usługi niż te, których wykonania Klient żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Klientowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów.
§ 11. REKLAMACJA. RĘKOJMIA I GWARANCJA
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta będącego Konsumentem za wady Towaru (niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży). Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami i Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
- Reklamację Klient może złożyć w szczególności pisemnie lub drogą elektroniczną na adresy wskazane w § 3 Regulaminu. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie 14 dni.
- W ramach rękojmi Klient może, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym, złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, żądać wymiany Towaru na wolny od wad, żądać usunięcia wady lub, w przypadku wady istotnej, złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku samodzielnego montażu lub uruchomienia Towaru przez Klienta, Klient traci uprawnienia z rękojmi, chyba że postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.
- Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili wydania rzeczy
- Jeżeli dla wykonania uprawnień z rękojmi konieczne jest dostarczenie wadliwego Towaru do Sprzedawcy, Klient jest obowiązany niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od przyjęcia reklamacji przez Sprzedawcę, na koszt sprzedawcy dostarczyć wadliwy Towar pod adres: 32-340 Wolbrom oś. Szwedy 30. Jeżeli ze względu na rodzaj Towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie rzeczy przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Towar Sprzedawcy w miejscu, w którym Towar się znajduje.
- Klient będący Konsumentem ma prawo skorzystać z pozasądowych form rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym z następujących form:
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów bądź organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacji Konsumentów),
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację; postępowanie co do zasady jest bezpłatne; wykaz Inspektoratów znajduje się pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym; postępowanie co do zasady jest bezpłatne; wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
- internetowej platformy ODR służącej do rozwiązywania sporów w sposób interaktywny dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
- Sprzedawca może udzielić gwarancji na poszczególne Towary i Usługi. Jeżeli gwarancja zostaje udzielona, informacja o niej i jej warunkach znajduje się w opisie Towaru lub Usługi w Sklepie lub Portalu.
§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie umowy zawierane są między Sprzedawcą a Użytkownikiem w języku polskim i w oparciu o przepisy polskiego prawa, w tym Kodeksu Cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- W przypadku sporu z Użytkownikiem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, sądem właściwym do rozpatrzenia sprawy będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów i zasad dokonywania Zamówień i zawierania umów. Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, z zastrzeżeniem zmian wynikających z przepisów prawa.
- W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o innych niż o charakterze ciągłym (np. Umowy Sprzedaży, umowy o wykonanie Usługi) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw Klientów będących Konsumentami nabytych przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu (Zamówienia i umowy są realizowane w oparciu o postanowienia Regulaminu obowiązujące podczas dokonywania Zamówienia/zawarcia Umowy).
- Regulamin ma zastosowanie do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2023 r.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
EURO-MET Magdalena Kieca
oś. Szwedy 30, 32-340 Wolbrom
e-mail: biuro@eurometogrodzenia.pl
– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących Towarów(*) / o świadczenie następującej Usługi(*):
………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………….
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
– Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) (*)/ Przedsiębiorcy(-ów) na prawach konsumenta(*):
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
– Adres Konsumenta(-ów) (*)/ Przedsiębiorcy(-ów) na prawach konsumenta(*):
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta(-ów) (*) / Przedsiębiorcy(-ów) na prawach konsumenta(*)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.